Continguts mínims 2on ESO

Els continguts que el decret assenyala per al segon curs son els següents:


1. Electricitat i magnetisme i energia elèctrica

- Reconeixement de la funció dels elements d’un circuit elèctric i de la seva simbologia:

generadors, conductors, receptors i aparells de comandament.

- Caracterització del corrent elèctric altern i continu. Identificació dels efectes del corrent

elèctric: llum, calor, moviment, magnetisme.

- Anàlisi dels principals processos de generació d’electricitat a partir de diferents fonts

d’energia. Valoració de la utilització d’energies renovables per a la generació d’electricitat.

Reconeixement experimental de motors elèctrics.

- Mesura de magnituds elèctriques bàsiques en un circuit, tensió elèctrica, intensitat i

resistència.

- Disseny i construcció de circuits elèctrics senzills amb elements físics per donar resposta a les

necessitats de l’habitatge i altres entorns, i amb programes de simulació per estudiar els

efectes produïts pels canvis d’algunes de les variables.


2. Processos i transformacions tecnològiques en la vida quotidiana

- Caracterització de l’obtenció de les matèries primeres.

- Reconeixement de la transformació industrial de la matèries primeres en productes elaborats.

Identificació de tècniques utilitzades en els processos de transformació de productes

elaborats.

- Identificació d’accions relacionades amb la comercialització de productes: embalatge,

etiquetatge, manipulació i transport. Valoració del consum responsable.

- Anàlisi d’un procés industrial proper.

- Contrastació de similituds i diferències  entre processos tecnològics.

- Valoració dels canvis en les necessitats humanes.

- Valoració de l’impacte de la transformació de les matèries primeres en el medi.



3. L’ordinador com a mitjà d’informació i comunicació 

- Ús d’Internet, interpretació de la seva terminologia, estructura i funcionament. Utilització de

l’ordinador com a mitjà de comunicació individual i en grup: correu electrònic, fòrum, xat i

videoconferència.

- Utilització d’eines i aplicacions per a la cerca, descàrrega i intercanvi i publicació d’informació.

Actitud crítica i responsable de la propietat i distribució dels programes i de la informació.

- Selecció de la informació obtinguda per mitjans telemàtics tenint en compte la seva autoria,

fiabilitat i finalitat.

- Utilització i gestió de recursos compartits mitjançant xarxes locals.

- Utilització d’entorns virtuals d’aprenentatge.

- Ús dels mitjans de presentació de la informació. Creació i exposició de presentacions dels

treballs individuals i de grup.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada